Päivitetty 13. heinäkuu 2023

Ostoehdot

1. Yleistä

JL Browbands on JL Equestrian Oy:n verkkokauppa. JL Equestrian Oy toimii myyjäosapuolena kaikissa tämän verkkokaupan kautta tehdyissä ostoksissa.

Näitä yleisiä ostoehtoja sovelletaan tuotteiden tilaamiseen verkkosivulla www.jlbrowbands.fi tai muulla selvästi edellä mainittuun verkkosivuun liittyvällä tavalla. Asiakas sitoutuu näihin ehtoihin jokaisen tilauksen yhteydessä.

Yritys pidättää oikeuden muuttaa näitä ehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Ostokseen sovelletaan kuitenkin aina ostohetkellä voimassa olleita ja asiakkaan hyväksymiä ostoehtoja.

2. Tilaaminen

Tilaaminen tapahtuu ensisijaisesti verkkokaupassa.

Myymme tuotteita vain täysi-ikäisille henkilöille, joiden toimitus- ja laskutusosoite on Suomessa tai muussa Euroopan unionin jäsenvaltiossa.

3. Maksaminen

Maksutapoina verkkokaupassamme on joko luottokorttimaksu, Klarnan tarjoamat maksupalvelut tai Paypalin tarjoamat maksupalvelut. Klarnan avulla asiakas voi maksaa ostoksensa joko heti tai vasta myöhemmin.

Klarnan ehtoihin voi tutustua täältä.

Verkkokaupassamme voi maksaa myös lahjakortilla syöttämällä lahjakortin koodin kassalla. Lahjakorttia ei ole pakko käyttää kerralla kokonaan. Mikäli lahjakortilla on enemmän saldoa kuin mitä tilauksen arvo on, yli jäävä saldo on mahdollista käyttää myöhemmin toisen tilauksen maksamiseen.

4. Tilausvahvistus, toimitusvahvistus

Verkkokaupassamme tehdystä tilauksesta lähetetään asiakkaalle automaattinen tilausvahvistus asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen, kun olemme vastaanottaneet tilaukseen.

Asiakkaalle lähetetään toimitusvahvistus asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen, kun tilaus on lähetetty ja annettu kuljetusyhtiön kuljetettavaksi.

5. Toimitusaika

Toimitusaika tilauksesta valmistettavilla tuotteilla on keskimäärin 5-10 arkipäivää. Outlet-tuotteet, jotka ovat heti saatavilla varastossa, lähetetään keskimäärin 1-2 arkipäivän kuluessa tilauksesta. Edellä mainittuihin myyjän toimitusaikoihin tulee päälle kuljetusyhtiön toimitusaika, joka kotimaan tilauksilla on useimmiten 1-3 arkipäivää. Ulkomaille toimitettavissa tilauksissa kuljetusyhtiön toimitusaika riippuu kohdemaasta: Suomen lähimaihin kuljetusyhtiöiden toimitusajat ovat keskimäärin 2-5 arkipäivää ja kauemmas 4-8 arkipäivää.

Asiakkaalle pyritään ilmoittamaan sähköpostilla tehtyä tilausta koskevista merkittävistä viivästyksistä ja antamaan arvio uudesta toimitusajasta mahdollisimman pian sen jälkeen, kun myyjä on tietoinen viivästyksestä.

Mikäli tuote tai väri on päässyt loppumaan ennen tilauksen tekemistä eikä verkkokaupan saldo ole ehtinyt päivittyä, asiakkaalle ilmoitetaan asiasta sähköpostilla. Asiakas voi halutessaan peruuttaa tilauksen tai vaihtaa tuotteen tai värin toiseen. Mikäli asiakas ei halua muuttaa tilaustaan, tilauksen toimitus saattaa viivästyä normaalista.

Toimitusajat ovat ohjeellisia, emmekä vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Emme vastaa kuljetusyhtiöstä aiheutuneista viivästyksistä.

6. Toimitustavat

Toimitamme tilauksia vain manner-Suomeen ja Euroopan unionin jäsenvaltioihin. Emme toimita tilauksia Ahvenanmaalle tai Kanariansaarille.

Kaikissa kotimaan tilauksissa kuljetusyhtiönä toimii Posti. Tilaukset toimitetaan postipakettina asiakkaan ilmoittamaa toimitusosoitetta lähimpään noutopisteeseen. Pelkille lahjakorteille asiakas voi kotimaan toimituksissa valita toimitustavaksi myös pikkupaketin, joka toimitetaan asiakkaan postiluukkuun tai -laatikkoon.

Ulkomaan kuljetukset järjestetään yhteistyössä Postin, DHL:n ja Bring:n kanssa. Kohdemaasta riippuen tilaus toimitetaan joko asiakkaan ilmoittamaa toimitusosoitetta lähimpään noutopisteeseen tai kotiovelle.

Ajantasalla olevat toimituskulut ovat nähtävissä maakohtaisesti täällä. Toimituskulut lasketaan ja ilmoitetaan kassalla. Toimituskulut sisältävät sekä pakkaus- että postituskulut.

Asiakkaalle lähetettävässä toimitusvahvistuksessa on lähetyksen seurantalinkki, jonka avulla asiakas voi seurata lähetyksen etenemistä kuljetusyhtiön seurantapalvelussa.

7. Peruutus ja palautus

7.1 Peruutus- ja palautusoikeus

Asiakkaalla on kaikissa verkkokaupassa tehdyissä tilauksissa Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän peruuttamisoikeus, jonka nojalla asiakas saa palauttaa tuotteen ja perua kaupan. Peruuttamisaika alkaa paketin nouto- tai vastaanottopäivästä. Tilauksen voi peruuttaa myös ennen kuin se on ehditty lähettää asiakkaalle ottamalla yhteyttä myyjään.

Palautusoikeus koskee vain myyntikelpoisia ja hyväkuntoisia tuotteita. Palautuksesta tulee tehdä sähköinen palautusilmoitus ennen tuotteiden takaisinlähetystä. Palautusilmoituksen voi tehdä joko sähköisellä palautuslomakkeella täällä tai sähköpostitse osoitteeseen info@jlbrowbands.fi. Palautusilmoituksesta on tultava ilmi palautettavan tilauksen numero. Syytä palautukselle ei tarvitse ilmoittaa.

Palautusilmoitus on tehtävä 14 päivän kuluessa tuotteen noutamisesta tai vastaanottamisesta. Kun olemme käsitelleet palautusilmoituksen, lähetämme asiakkaalle yksityiskohtaiset palautusohjeet ja palautuskoodin sähköpostitse. Palautettavat tuotteet on lähetettävä takaisin viipymättä tai viimeistään 14 päivän kuluttua palautusohjeiden vastaanottamisesta.

Emme vastaanota palautuksia edellä mainittujen aikarajojen jälkeen.

Suosittelemme asiakasta säilyttämään kuitin palautuksen lähettämisestä siihen asti, kunnes palautus on hyväksytty. Mikäli palautuslähetys häviää eikä asiakkaalla ole esittää todistetta palautuksen lähettämisestä, emme ole velvollisia hyvittämään tuotteita. Kuitti toimii todisteena palautuksen lähettämisestä.

7.1.1 Kotimaan palautukset

Palautettavia tuotteita ei ole pakko lähettää alkuperäispakkauksessa. Tuotteet on kuitenkin pakattava huolellisella ja asianmukaisella tavalla siten, että ne eivät vahingoitu kuljetuksessa. Palautuslähetykset annetaan Postin kuljetettavaksi.

Palautusten käsittely vie 2-10 arkipäivää palautuksen saapumisesta. Kun palautus on käsitelty ja hyväksytty, hyvitys maksetaan asiakkaan alkuperäiselle maksutavalle. Palautettujen tuotteiden arvon lisäksi hyvitämme alkuperäiset toimituskulut. Palautuslähetys on asiakkaalle ilmainen.

7.1.2 Ulkomaan palautukset

Palautettavia tuotteita ei ole pakko lähettää alkuperäispakkauksessa. Tuotteet on kuitenkin pakattava huolellisella ja asianmukaisella tavalla siten, että ne eivät vahingoitu kuljetuksessa. Palautuslähetykset annetaan lähetysmaasta riippuen joko Postin, DHL:n tai Bring:n kuljetettavaksi.

Palautusten käsittely vie 2-10 arkipäivää palautuksen saapumisesta. Kun palautus on käsitelty ja hyväksytty, hyvitys maksetaan asiakkaan alkuperäiselle maksutavalle. Emme hyvitä alkuperäisiä toimituskuluja asiakkaalle. Palautuslähetys on asiakkaalle ilmainen.

7.2 Noutamattomat paketit

Noutamatta jätetty paketti ilman sähköistä palautusilmoitusta ei ole palautus. On asiakkaan vastuulla huolehtia paketin noutamisesta ajallaan tai vaihtoehtoisesti sähköisen palautusilmoituksen tekemisestä. Posti säilyttää paketteja 7 päivän ajan, ja tarvittaessa säilytysaikaa voi pidentää Postin kanssa asioimalla.

Asiakkaalta peritään kaikki myyjälle palautuneesta noutamattomasta paketista aiheutuneet toimituskulut ja 10,00 euron käsittelymaksu. Mikäli asiakas on maksanut tilauksen, palautetaan hänelle maksetun summan ja perittävien kulujen erotus alkuperäiselle maksutavalle.

Mikäli asiakas haluaa, että paketti lähetetään hänelle uudelleen, laskutetaan uudet toimituskulut normaalisti voimassa olevan hinnaston mukaan.

8. Ongelmatilanteet ja reklamaatio

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai asiakkaan vastaanottama lähetys tai tuote ei muuten vastaa asiakkaan tilausta, tulee asiasta ilmoittaa myyjälle kirjallisesti 14 päivän kuluessa tilauksen noutamisesta tai vastaanottamisesta. Myyjään voi olla yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen info@jlbrowbands.fi tai verkkosivujen yhteydenottolomakkeella.